• Home
  • Online B2B oplossingen
  • Portfolio casussen
    • Portfolio Casussen Home
    • Marketing
    • Online Video Marketing
    • Ai Web-Apps
    • Ai innovatie
    • B2B Bedrijfsfotografie
    • Bedrijf Showreels
    • Film & Audio Narratieve
    • Socialmedia & Beheer
    • Live-streaming
    • Product Fotografie
    • Illustratie
    • Scenario & Writings
    • Animatie & Photogrammetry
  • Onze Linktree
  • Over mij
  • Contact
  • Opleiding en ervaring
  • Meer
    • Home
    • Online B2B oplossingen
    • Portfolio casussen
      • Portfolio Casussen Home
      • Marketing
      • Online Video Marketing
      • Ai Web-Apps
      • Ai innovatie
      • B2B Bedrijfsfotografie
      • Bedrijf Showreels
      • Film & Audio Narratieve
      • Socialmedia & Beheer
      • Live-streaming
      • Product Fotografie
      • Illustratie
      • Scenario & Writings
      • Animatie & Photogrammetry
    • Onze Linktree
    • Over mij
    • Contact
    • Opleiding en ervaring
  • Home
  • Online B2B oplossingen
  • Portfolio casussen
    • Portfolio Casussen Home
    • Marketing
    • Online Video Marketing
    • Ai Web-Apps
    • Ai innovatie
    • B2B Bedrijfsfotografie
    • Bedrijf Showreels
    • Film & Audio Narratieve
    • Socialmedia & Beheer
    • Live-streaming
    • Product Fotografie
    • Illustratie
    • Scenario & Writings
    • Animatie & Photogrammetry
  • Onze Linktree
  • Over mij
  • Contact
  • Opleiding en ervaring

Animatie & 3D Photogrammetry

Interesse?

Virtual air & Space power symposium

Over deze animatie

Deze animatie heb ik ontwikkeld voor de livestream van het Virtual Air & Space Symposium, een evenement onder de vlag van Defensie. De animatie werd voornamelijk ingezet tijdens de pauzes tussen de presentaties. 

3D Photogrammetry Model Horrusbeeldje

3D scanning Horrusbeeld

Om een authentiek horrusbeeldje naar de digitale wereld te vertalen, heb ik gebruikgemaakt van de fotografische techniek fotogeometrie. Door het beeld vanuit diverse hoeken te fotograferen, kon ik gedetailleerde data verzamelen. Deze beelden werden vervolgens geïmporteerd in een digitaal programma, waar ik het 3D-model verder verwerkte en optimaliseerde voor gebruik in een videogame-omgeving. Dit proces is vergelijkbaar met archeologische reconstructie, waarbij wetenschappers objecten en artefacten zorgvuldig documenteren en digitaliseren om ze in hun oorspronkelijke context te begrijpen en te presenteren. Zo creëer ik niet alleen een visueel accurate representatie, maar ook een model dat interactief en 'game-ready' is. 

Neem contact op

Heb je vragen of wil je meer weten? Neem gerust contact op!

Contacteer mij

Roman Ruin's 3D Animatie

Unreal engine 5

Met Unreal Engine 5 kunnen digitale videogamewerelden op geavanceerde wijze worden ontwikkeld. In dit kader heb ik een passieproject gerealiseerd, waarin ik een Romeinse ruïne tot leven heb gebracht in een gedetailleerde 3D-animatie. 

Veelgestelde vragen: Animatie & 3D Photogrammetry

Neem contact met ons op via p.c.buma@protonmail.com als je het antwoord op je vraag niet kunt vinden.

Antwoord:
Animatie is een proces waarbij beelden worden gecreëerd en tot leven worden gebracht door beweging te simuleren over tijd. 3D photogrammetry daarentegen is een techniek waarbij een reeks foto's van een object of omgeving wordt gebruikt om een nauwkeurige, driedimensionale digitale reconstructie te maken. 


Antwoord:
Ja, 3D photogrammetry wordt vaak gebruikt in animatieprojecten om realistische modellen te creëren. Deze modellen kunnen worden geïmporteerd in software zoals Blender, Maya of Unreal Engine, waar ze verder kunnen worden aangepast en geanimeerd. 


Antwoord:
De tijd hangt af van de complexiteit van het object, het aantal foto's en de rekenkracht van je computer. Het fotograferen kan enkele minuten tot een uur duren, terwijl het verwerken van de beelden tot een model enkele uren of zelfs dagen kan kosten, afhankelijk van de details en instellingen. 


Antwoord:
Voor 3D photogrammetry heb je een camera (bij voorkeur een DSLR of een hoogwaardige smartphonecamera), een statief, goede belichting en geschikte software zoals Agisoft Metashape, RealityCapture, of Meshroom nodig. Een krachtige computer kan ook handig zijn om het verwerkingsproces te versnellen. 


Copyright © 2025 CBvisionsstudio & PCBPortfolio - Alle rechten voorbehouden

Ondersteund door

  • Home
  • Privacybeleid
  • Online B2B oplossingen
  • Portfolio Casussen Home

Deze website maakt gebruik van cookies.

We gebruiken cookies om websiteverkeer te analyseren en de ervaring op je website te optimaliseren. Als je het gebruik van cookies accepteert, worden je gegevens gecombineerd met de gegevens van alle andere gebruikers.

AfwijzenAccepteren